вторник, 11 марта 2014 г.

წლიური სასწავლო კურსის პროგრამა



ქართული ენა და ლიტერატურა
სსიპ ქ. ზესტაფონის N7 საჯარო სკოლა
              2014-2015 სასწავლო წელი
                        მასწავლებელი   ნ.არაბაშვილი
საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში --სავალდებულო
სახელმძღვანელო --„ქართული ენა“
ავტორები: ნ. მაღლაკელიძე; ც. ყურაშვილი; ე. მაღლაკელიძე.
სხვა რესურსები: „ჩვენი ენა ქართული“; „აქტივობის რვეული“; „სამუშაო რვეული“.
სასწავლო საგნის მიზნები:
--სწორი, გამომეტყველებითიკითხვის დაუფლება; აზროვნებისა და მეტყველების განვიტარება; ლექსიკური მარაგის გამდიდრება;გამართული თხრობის ჩვევის დაუფლება.
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მეტყველების უნარის განვითარება; წერისა და ზეპირი მეტყველების უნარების განვითარება; საკუთარი აზრის ლოგიკურითანმიმდევრობით გადმოცემა, დამოუკიდებელი ჩვევის ჩამოყალიბება.გაბმული მეტყველების განვითარება
N
თემა
საათების რაოდენობა
მიზნები
აქტივობები

თარიღი
შენიშვნა
1.       
კ.გოგიაშვილის „დაგვემშვიდობა ზაფხული“
3 საათი
გაბმული მეტყველების განვითარება.გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის დაუფლება.
მოსწავლე გადმოსცემს ზაფხულის შთაბეჭდილებებს, ადგენს ზეპირ თხზულებას.
15.09
16.09
17.09

2
ქ. ჭილაშვილის „წერილი მურას“
3 საათი
ლიტერატურული ტექსტის ანალიზი. გამომეტყველებით კითხვაში ვარჯიში. მარტივი საკომუნიკაციო ტექსტის შეთხზვა.
მოსწ. კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს.აფასებს მოქმედი პირების საქციელს. ასაბუთებს თავის აზრს. წერს.
17.09
18.09
19.09

3
აკაკი წერთლის ზღაპარი „მოსწავლე და მასწავლებელი“
3 საათი
ნაწარმოების კითხვა და ანალიზი. აზროვნებისა და მეტყველების განვითარება. სიტყვა, მარცვალი.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს.გადმოსცემს მის შინაარსს. ეცნობა ზღაპრის სპეციფიკას. წერს.
22.09
23.09
24.09

4
„ხელმწიფის შვილისა და ხელმწიფის ამბავი“ ზღაპარი
2 საათი
კითხვა და ანალიზი. კითხვის სტრატეგიების დაუფლება.
კითხულიბს და აანალიზებს ტექსტს.აზროვნებისა და მეტყველების განვითარება.
24.09
25/09


5
შემაჯამებელი მუშაობა
1საათი


26.09

6
„მოხუცის ნატვრა“ ხალხური
2 საათი
ლექსის კითხვა და ანალიზი
კითხულობს და აანალიზებს ლექსს. აზროვნებისა და მეტყველების განვითარება.
29.09
30.09
1.10

7
შ. ბადრიძის „მეფე მწიგნობარი“
3 საათი
სტატიის კითხვა და ანალიზი. დავით აღმაშენებლის შესახებ საგანმანათლებლო ინფორმაციის მიწოდება. კითხვეს სტრატეგიების დაუფლება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. აჯამებს საგანმანათლებლო ინფორმაციას. აკეთებს დასკვნებს ,ასაბუთებს თავის აზრს.
1.10
2.10
6.10

8
კლასგარეშე კითხვა



3.10

9
ი.გოგებაშვილის“ პატარა საქართველო სპარსეთში“
2 საათი
გაბმული მეტყველების განვითარება.შინაარსის გადმოცემა. მარტივი დარგობრივი ტექსტის შექმნა.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. აჯამებს საგანმანათლებლო ინფორმაციას. აკეთებს დასკვნებს ,ასაბუთებს თავის აზრს.
7.10
8.10

10












შ. ნიშნიანიძის „ვაზის სიმფონია“.
ქართული ანბანი
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის დაუფლება.ქართული ანბანი. ანბანით სარგებლობა.
მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. ვარჯიშობს კითხვაში. წერს. ეცნობა ანბანს.
8.10
9.10

11
კლასგარეშე კითხვა



10.10

12
შ. ბადრიძის „ვაზი და გლეხკაცი“(ლეონარდო და ვინჩის მიხედვით)
2 საათი
კითხვის სტრატეგიის დაუფლება. ტექსტის კონსტრუირება. სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. გადმოსცემს შინაარს თხრობით და წერილობით.სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება.
13.10
14.10

13







ნ.დუმბაძის“შემოდგომის სურათი“
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება.წაკითხულის დაკავშირება ილუსტრაციასთან, ლიტერატურულ და ფერწერული ნაწარმოებებს შორის პარალელების გავლება.
ვაანალიზებთ ერთსა და იმავე თემაზე შექმნილ ლიტერატურულსა და ფერწერულ ნაწარმოებებს, ავლებს პარალელს მათ შორის.აფასებს მხატვრის მიერ შექმნილ ილუსტაციას.
15.10
15.10

14
ედუარდ სეტონ თომპსონის“რატომ კარგავენ წივწივები წელიწადში ერთხელ გონებას“ არსებითი სახელი.
3 საათი
საუბარი გადამფრენსა და ჩვენში მოზამთრე ფრინველებზე. გაბმული მეტყველების უნარ -ჩვევის ფორმირება. საკუთარი აზრის დასაბუთება.
ტექსტს ყოფენ ნაწილებად და ასათაურებენ. გადმოსცემენ შინაარსს. რიცხვის მიხედვით აჯგუფებენ არსებით სახელებს.
16.10
20.10
21.10

15
კლასგარეშე კითხვა
1


17.10

16
„ძმები“(ქართული ხალხური ზღაპარი)
სულიერი და უსულო, ვინ და რა ჯგუფის არსებითი სახელები.
2 საათი
ტექსტის კიტხვა და ანალიზი.კითხვის მარტივი სტრატეგიის დაუფლება.მარტივი დარგობრივი ტექსტის შექმნა.არსებითი სახელების დაჯგუფება.
მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს.ყოფს ნაწილებად და ასათაურებს. თხზავს დარგობრივ ტექსტს.მუშაობს ინდივიდუალურად და ჯგუფურად.
22.10
22/10

17
„მიწას პატრონი უნდა“(ქართული ხალხური ზღაპარი)
არსებითი სახელის რიცხვი
3 საათი
ტექსტის კითხვა და ანალიზი.პერსონაჟების მარტივი დახასიათება.საკუთრი აზრის დასაბუთება.
მოსწ-ე კითხულობს ტექსტს.ყოფს ნაწილებად და ასათაურებს.აჯგუფებს არსებით სახელებს რიცხვის მიხედვით.
23.10
27.10
28.10

18
კლასგარეშე კითხვა
1


24.10

19
ნ.შამანაძის„საუბარი მამასთან“
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.ბუნებაში წყლის მიმოქცევაზე დაკვირვება.
ტექსტის გამომეტყველებით კითხვა.წერა.მუშაობა ინდივიდუალურად და ჯგუფურად.









20
ჭაბუა ამირეჯი ბის  „ჭორიკანა კაჭკაჭი“სიტყვის სემანტიკა
3 საათი
კითხვის ჩვევის გამომუშავება. თანმიმდევრობით თხრობა. სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება.
მოსწ-ე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. გადმოსცემს მის შინაარსს.მუშაობს წყვილებში, ინდივიდუალურად და ჯგუფურად.
29.10
29.10
30.10

21
კლასგარეშე კითხვა
1


31.10

22

შემაჯამებელი მუშაობა





23

დონალდ ბისეტის     „პაწაწინა პინგვინი“მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვები.
3 საათი
ტექსტის კითხვა, ანალიზი.გაბმული მეტყველების განვითარება.
მოსწ-ე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს,ყოფს ნაწილებად და ასათაურებს. აჯამებს საგანმანათლებლო ინფორმაციას.


24
ვლ.ასლამაზიშვილის“მოკლე გზა“
3 საათი
ტექსტის კითხვა ანალიზი,გაბმული მეტყველების განვითარება.ქუჩაში მოძრაობის წესების გაცნობა.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს.გადმოსცემს შინაარსს.აკვირდება მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვების ფორმაცვალებას.


25
კლასგარეშე კითხვა





26
ქ.ჭილაშვილის“ფურცლები“
2 საათი
პერსონაჟის დახასიათება, გაბმული მეტყველების განვითარება,რთული სიტყვების მართლწერა.
ანდაზის მიხედვით ზეპირი თხზულების შედგენა.შინაარსის გადმოცემა.სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება.


27
ვ.ტატიშვილის “თოვლი მოვიდა“
3 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.
ზამთრის პეიზაჟის აღწერა


28
კლასგარეშე კითხვა
1 საათი




29
ნ.დუმბაძის“მამულის უკვდავება ვინატროთ“
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.
ორთოეპიასა და ორთოგრაფიაზე ვარჯიში.მეტყველების ეტიკეტზე დაკვირვება.


30
გ.ტაბიძის „მრავალ ახალ წელს“
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.
გამომეტყველებით კითხვაში ვარჯიში. სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება.


31
კლასგარეშე კითხვა
1 საათი




32
შემაჯამებელი მუშაობა















|| სემესტრი
1.
გ.ძნელაძის„ზამთარი“ სიტყვის სემანტიკა
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა. მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება.
მოსწ-ე აღწერს ზამთრის პეიზაჟს; ვარჯიშობს გამომეტყველებით კითხვაში.წერს.


2.
ირ.ევდოშვილის“უბედური ქორბუდა“
3 საათი
ტექსტის კითხვა ანალიზი.
ზამთრის პეიზაჟის აღწერა.


3
კლასგარეშე კითხვა





4.
ჯანი როდარის “რისთვის დაიბადა ადამიანი“.           ზმნა
2 საათი
ტექსტის კითხვა-ანალიზი.ლოგიკური თანმიმდევრობით თხრობა.
მოსწ-ე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს.გადმოსცემს შინაარსს.აკეთებს დასკვნებს.ეცნობა ზმნის რაობას.


5.
ალ.მირიანაშვილის“ჯერ მტერი მერე მოკეთე“
2 საათი
ტექსტის კითხვა და ანალიზი.საკუთარი აზრის დასაბუთება.ტექსტის ჩასწორების ჩვევის დაუფლება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს.გადმოსცემს შინაარსს.აკვირდება სიტყვის სემანტიკას.


6.
კლასგარეშე კითხვა
1საათი




7
სულხან-საბა ორბელიანის „საყვედური ტყვეობაზე უარესია.“
2 საათი
ტექსტის კითხვა და ანალიზი.საკუთარი აზრის დასაბუთება.ტექსტის ჩასწორების ჩვევის დაუფლება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. გადმოსცემს შინაარსს.აკვირდება სიტყვის სემანტიკას.


8
გ.ვარაზანაშვილის                   “ ვიოლინო“
4 საათი
ორთოეპიასა და ორთოგრაფიაზე ვარჯიში.მეტყველების ეტიკეტზე დაკვირვება.
გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს,ეუფლება ტექსტის მარტივ სტრატეგიებს.ეცნობა ზმნის ფორმაცვალების მარტივ შემთხვევებს.


9
კლასგარეშე კითხვა





10
ვ.ოსეევას“ ჯადოსნური სიტყვა“
ზმნის რიცხვი
4 საათი
გაბმული თხრობის ჩვევის დაუფლება. რთული სიტყვების მარლთწერა.ეცნობა ზმნისფორმაცვალებას რიცხვის მიხედვით.
მოსწ-ე აკეთებს დასკვნებს და ასაბუთებს თავის აზრს. მუშაობს ინდივიდუალურად და ჯგუფურად. ეცნობა ზმნის ფორმაცვალებას.


11
ვაჟა-ფშაველას“ის კი არ არის ბიჭობა“
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.
გამომეტყველებით კითხვაში ვარჯიში. სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება.


12
კლასგარეშე კითხვა






13.
„სამასი თავდადებული გლეხი“ი.გოგებაშვილის მიხედვით
3 საათი
ისტორიული სტატიის კითხვა და ანალიზი.წაკითხულის გააზრება და დასკვნების გამოტანა. ლოგიკური თანმიმდევრობით თხრობა.
მოსწ-ე კითხულობს სტატიას. აჯამებს ინფორმაციას. ეუფლება კითხვის სტრატეგიას.იყენებს მართებულად ზმნისრიცხვის ფორმებს მეტყველებაში.


14
ი.გოგებაშვილის“ცხრა ძმა ხერხეულიძე“
3 საათი
ისტორიული სტატიის კითხვა და ანალიზი.წაკითხულის გააზრება და დასკვნების გამოტანა. ლოგიკური თანმიმდევრობით თხრობა.
მოსწ-ე კითხულობს სტატიას. აჯამებს ინფორმაციას. ეუფლება კითხვის სტრატეგიას.იყენებს მართებულად ზმნის რიცხვის ფორმებს მეტყველებაში.


15
კლასგარეშე კითხვა





16
‘“თამარ მეფე“-ი.გოგებაშვილის მიხედვით
ზედსართავი სახელი“
3 საათი
თამარის შესახებ მარტივი საგანმანათლებლო ინფორმაციის მიწოდება და შეჯამება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს.აჯამებს ინფორმაციას აკეთებს დასკვნებს.მუშაობს ინდივიდუალურად და ჯგუფურად.


17.
‘რუქნადინის დამარცხება“
ზედსართავი სახელის რაობა.
2საათი
შინაარსის ლოგიკური თანმიმდევრობით გადმოცემა. ტექსტის კონსტრუირება.
დამოუკიდებლად ასაბუთებს თავის აზრს.იყენებს საგნის თვისების გამომხატველ სიტყვებს ზეპირსა და წერით მეტყველებაში.


18
კლასგარეშე კითხვა





19.
შინაარსის ლოგიკური თანმიმდევრობით გადმოცემა. ტექსტის კონსტრუირება.





20.
ჯ.ნიქაბაძის“ჩვენი დედასაქართველო“
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.
გამომეტყველებით კითხვაში ვარჯიში. სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება.


21
კლასგარეშე კითხვა





22.
ოტია იოსელიანის“ფიცი“
3 საათი
შინაარსის ლოგიკური თანმიმდევრობით გადმოცემა. ტექსტის კონსტრუირება.
აყალიბებს და ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას.ყოფს ტექსტს მონაკვეტებად.აკვირდება სიტყვათა წარმოქმნის მარტივ შემთხვევებს.


23.
„შევცდით?“ რიცხვითი სახელი.
3 საათი
კითხვის ჩვევის გამომუშავება. თანმიმდევრობით თხრობა. სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება.
აყალიბებს და ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას.ყოფს ტექსტს მონაკვეტებად.


24.
კლასგარეშე კითხვა
1 საათი




25.
“ერთი მანეთის შოვნა“-ქართული ხალხური ზღაპარი
ფრაზეოლოგიზმები.
3 საათი
ტექსტის კითხვა და ანალიზი;ლოგიკური თანმიმდევრობით თხრობა;
საკუთარი აზრისწ დასაბუთება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტა;ასაბუთებს თავის აზრსდ;გადმოსცემს შინაარსს.


26.
ი.გრიშაშვილის“ მოხუცის დარიგება“
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.
გამომეტყველებით კითხვაში ვარჯიში. სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება.


27
კლასგარეშე კითხვა





28
.ირ.ევდოშვილის „რას გალობს შაშვი?“
3 საათი
ტექსტის კითხვა ,ანალიზი.გაბმული მეტყველების განვითარება.გამომეტყველებით კითხვაში ვარჯიში.
ახალი პუნქტუაციური ნიშნის -ორწერტილის-გაცნობა.
კითხულიბს და აანალიზებს ტექსტს;გადმოსცემს შინაარსს;ასაბუთებს თავის აზრს;ეუფლება პრაქტიკული სტილისტიკის საკითხებს.წერს.


29
ა.კალანდაძის            „შემოვლენ როკვით“
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.
გამომეტყველებით კითხვაში ვარჯიში. სიტყვის სემანტიკაზე დაკვირვება.


31
გ.ტოგონოძის“ბალახის სიმღერა“
2 საათი
ბალახოვანიმცენარეების შესახებ საგანმანათლებლო ინფორმაციის მიღება და შეჯამება;კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს;ეუფლება კითხვის სტრატეგიებს; ასრულებს პუნქტუაციურ სავარჯიშოებს.
აჯამებს მარტივ საგანმანატლებლო ინფორმაციას.ეუფლება კითხვის სტრატეგიებს.ასრულებს პუნქტუაციურ სავარჯიშოებს.


30
კლასგარეშე კითხვა
1 საათი




32
.შემაჯამებელი მუშაობა
1 საათი




33
“რატომ დამუნჯდნენ ხეები“
(ესტონური ხალხური ზღაპარი)
განმაზოგადებელი სიტყვები,რთული სიტყვების მარლთწერა
4 საათი
ფოთლოვანი და წიწვოვანი ხეების გაცნობა;ტექსტის კითხვა და ანალიზი;ლექსიკური მარაგის გამდიდრება;მარტივი დარგობრივი ტექსტის შექმნა.
აჯამებს ინფორმაციას ტყის შესახებ;კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს.ვარჯიშობს პუნქტუაციაზე.
მუშაობს წყვილებში და ჯგუფურად.


34
თემატური ციკლი--„სტუმრად კეთილ მეზღაპრესთან“
.ჭაბუა ამირეჯიბის
„ჭიამაია და ბოროტი კაცი“,

3 საათი
ზღაპრის კითხვა და ანალიზი;კითხვის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება;გაბმული თხრობის ჩვევის ფორმირება;პუნქტუაციური ჩვევების ფორმირება.
კითხულობს და აანალიზებს ლიტერატურულ ზღაპარს. აკვირდება იმ მსგავსება განსხვავებას ,რაც ლიტერატურულსა და ხალხურ ზღაპარს შორისაა. ყოფს ტექსტს მონაკვეთბად  და ადგენს გეგმას. .გადმოსცემს შინაარსსვარჯიშობს პუნქტუაციაში.


35.
ოტია იოსელიანი
 „ვირის ჭკუა“
3 საათი
ზღაპრის კითხვა და ანალიზი;კითხვის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება;გაბმული თხრობისჩვ.ფორმირება.
კითხულობს და აანალიზებს ლიტერატურულ ზღაპარს. აკვირდება იმ მსგავსება განსხვავებას ,რაც ლიტერატურულსა და ხალხურ ზღაპარს შორისაა. ყოფს ტექსტს მონაკვეთბად  და ადგენს გეგმას. .გადმოსცემს შინაარსს ვარჯიშობს პუნქტუაციაში.


36.
კლასგარეშე კითხვა





37.
გ. ტოგონიძის
„ჭიანჭველა და ფუტკარი“
3 საათი
ზღაპრის კითხვა და ანალიზი;კითხვის მარტივი სტრატეგიების დაუფლება;გაბმული თხრობის ჩვევისფორმირება;პუნქტუაციური ჩვევების ფორმირება.
კითხულობს და აანალიზებს ლიტერატურულ ზღაპარს. აკვირდება იმ მსგავსება განსხვავებას ,რაც ლიტერატურულსა და ხალხურ ზღაპარს შორისაა. ყოფს ტექსტს მონაკვეთბად  და ადგენს გეგმას. .გადმოსცემს შინაარსს ვარჯიშობს პუნქტუაციაში.


38
შემაჯამებელი მუშაობა
1 საათი




39.
ივ. კრილოვის
“ჭრიჭინა და ჭანჭველა“
ფრაზეოლოგიზმები.
სასვენი ნიშნები.
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.
.გადმოსცემს შინაარსს ვარჯიშობს პუნქტუაციაში.


40.
შემაჯამებელი მუშაობა.
1 საათი




41.
კლასგარეშე კითხვა





42.
ლ.ჭიჭინაძის“გიას ნამყენი“.
რიცხვში მონაცვლე ზმნები.
პუნქტუაციის მარტივი შემთხვევები.
3 საათი
ტექსტის კითხვა და ანალიზი. პარალელების გავლება შესწავლილ ნაწარმოებებთან.
პერსონაჟების დახასიათება, საკუთარი აზრის დასაბუთება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. ახასიათებს პერსონაჟებს.ასაბუთებს თვის აზრს. გადმოსცემს შინაარსს.ადგენს გეგმას. წერს. ვარჯიშობს ორთოეპიაზე,ორთოგრაფიაზე, პუნქტუაციაზე.



43.
მ.ბოლქვაძის“დარის ღრუბლები“
3 საათი
ტექსტის კითხვა და ანალიზი. პარალელების გავლება შესწავლილ ნაწარმოებებთან.
პერსონაჟების დახასიათება, საკუთარი აზრის დასაბუთება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. ახასიათებს პერსონაჟებს.ასაბუთებს თვის აზრს. გადმოსცემს შინაარსს.ადგენს გეგმას. წერს. ვარჯიშობს ორთოეპიაზე,ორთოგრაფიაზე, პუნქტუაციაზე.


44.
„ცა და დედამიწა“{ხალხური)
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.
შემაჯ.გადმოსცემს შინაარსსვარჯიშობს პუნქტუაციაში.


45.
ლ.ბოცვაძის
 „ყვავილების ნადიმი“
4 საათი
ტექსტის კითხვა და ანალიზი. პარალელების გავლება შესწავლილ ნაწარმოებებთან.
პერსონაჟების დახასიათება, საკუთარი აზრის დასაბუთება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. ახასიათებს პერსონაჟებს.ასაბუთებს თვის აზრს. გადმოსცემს შინაარსს.ადგენს გეგმას. წერს. ვარჯიშობს ორთოეპიაზე,ორთოგრაფიაზე, პუნქტუაციაზე.


46.
კლასგარეშე კითხვა





47.
ქ.ჭილაშვილის „ქეთინო“
კითხვითსიტყვიანი კითხვითი წინადადება,
თეატრთან დაკავშირებული თემატური ლექსიკა.
2 საათი
საგანთშორისი კავშირი სახვითსა და გამოყენებით ხელოვნებასთან.
პუნქტუაციასა და ინტონაციაზე ვარჯიში.
კითხულობს და აანალიზებს მხატვრულ ტექსტს. გადმოსცემს შინაარსს.წერს.


48.
ქ. ჭილაშვილის „როგორ შევასრულე როლი“
4 საათი
მარტივი მიზნობრივი ტექსტის შექმნა-თეატრალური აფიშა.
კითხულობს და აანალიზებს მხატვრულ ტექსტს. გადმოსცემს შინაარსს.წერს.


49
კლასგარეშე კითხვა
1 საათი




50.
შემაჯამებელი მუშაობა
1 საათი




.51.
მარკ ტვენის „მოხერხებული ტომი“
3 საათი
ტექსტის კითხვა და ანალიზი. პარალელების გავლება შესწავლილ ნაწარმოებებთან.
პერსონაჟების დახასიათება, საკუთარი აზრის დასაბუთება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. ახასიათებს პერსონაჟებს.ასაბუთებს თვის აზრს. გადმოსცემს შინაარსს.ადგენს გეგმას. წერს. ვარჯიშობს ორთოეპიაზე,ორთოგრაფიაზე, პუნქტუაციაზე.


52
კლასგარეშე კითხვა
1 საათი




53
ნ.ბეზარაშვილის“დიდი ტყუილი“.პრაქტიკული სტილისტიკის საკითხები.
3 საათი
ტექსტის კითხვა და ანალიზი. პარალელების გავლება შესწავლილ ნაწარმოებებთან.
პერსონაჟების დახასიათება, საკუთარი აზრის დასაბუთება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. ახასიათებს პერსონაჟებს.ასაბუთებს თვის აზრს. გადმოსცემს შინაარსს.ადგენს გეგმას. წერს. ვარჯიშობს ორთოეპიაზე,ორთოგრაფიაზე, პუნქტუაციაზე.


54.
კ.იმედაშვილის  „მოლაპარაკე თითები“
3 საათი
ტექსტის კითხვა და ანალიზი. პარალელების გავლება შესწავლილ ნაწარმოებებთან.
პერსონაჟების დახასიათება, საკუთარი აზრის დასაბუთება.
კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს. ახასიათებს პერსონაჟებს.ასაბუთებს თვის აზრს. გადმოსცემს შინაარსს.ადგენს გეგმას. წერს. ვარჯიშობს ორთოეპიაზე,ორთოგრაფიაზე, პუნქტუაციაზე.


54.
კლასგარეშე კითხვა
1 საათი




55.
ოტია იოსელიანის „ჩემია,ჩემია“
ბრჭყალების ხმარება სხვათა სიტყვასთან.
4 საათი
კითხვის სტრატეგიების დაუფლება; გაბმული მეტყველების დაუფლება;საკუთარი აზრის დასაბუთება.
მოსწ-ე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს; გამოთქვამს და ასაბუთებს თავის აზრს. ადგენს გეგმას. წერს. ეცნობა ბრყალების გამოყენების ახალ შემთხვევებს.


56.
კ.ნადირაძის“მაისი“
მარტივი დარგობრივი და მხატვრული ტექსტები.
2 საათი
ბუნების მოვლენებზე დაკვირვება; პოეტური ტექსტი აღქმა;მხატვრული და დარგობრივი ტექსტის შექმნა.
აკვირდება ბუნების მოვლენებს და აღწერს მათ;აკვირდება მხატვრულ სახეებს; წერს, ხატავს.


57
კლასგარეშე კითხვა
1 საათი




58.
შემაჯამებელი მუშაობა
1 საათი




59.
მ.ბოლქვაძის“მზე და სარკე“
ფრაზეოლოგიზმები. მრავალწერტილი.
2 საათი
ბუნების მოვლენებზე დაკვირვება;კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს;წერს;ხატავს.
აკვირდება ბუნების მოვლენებს და აღწერსმათ;აკვირდება მხატვრულ სახეებს; წერს, ხატავს.



59.
რ.ინანიშვილის „წვიმასა და მზეში“.
2 საათი
ბუნების მოვლენებზე დაკვირვება;კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს;წერს;ხატავს.
აკვირდება ბუნების მოვლენებს და აღწერს მათ;აკვირდება მხატვრულ სახეებს; წერს, ხატავს.


60.
კლასგარეშე კითხვა





61.
მ.ლებენიძის“ზაფხული“
2 საათი
პოეტური ტექსტის აღქმა.
აკვირდება ბუნების მოვლენებს და აღწერს მათ;აკვირდება მხატვრულ სახეებს; წერს, ხატავს.


62.
შემაჯამებელი მუშაობა.







მათემატიკა
      ||| კლასი
სსიპ ქ.ზესტაფონის N7 საჯარო სკოლა
                                 2014-2015 სასწავლო წელი
                                         მასწავლებელი ნ.არაბაშვილი
    სახელმძღვანელო---- “მათემატიკა“
ავტ.: გ.გოგიშვილი; .ვეფხვაძე; ი.მებონია.
გამომცემლობა   „ინტელექტი“
 სასწავლო კურსის სწავლებისათვია საჭირო რესურსები:სახელმძღვანელო, თვალსაჩინოებები,ჩხირები,სახაზავი,ფანქრები.
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
N
თემა
სასწავლო დრო
მიზნები;ესგ მითითებული შესაბამისი პუნქტები

შენიშვნა
1.
ვკითხულობთ და გამოვსახავთ რიცხვებს.
2 საათი
100-მდე რიცხვების ჩაწერა და წაკითხვა. ზეპირი და წერითი ნუმერაცია. |||1

2.
ვადარებთ რიცხვებს
2 საათი
რიცხვების დალაგება ზრდადობით და კლებადობით. |||1

3
ვასახელებთ უახლოეს ათეულს და უახლოეს ერთეულს.
4 საათი
რიცხვების თვალსაჩინოდ გამოსახვის გამოყენებაუახლოესი ათეულის და ოცეულის დასასახელებლად.

4
ვითვლით თანრიგების შესაბამისი ბიჯით წინ და უკან.

4 საათი
თანრიგების ბიჯით თვლა და მისი გამოყენებარიცხვებზე მოქმედებების ჩატარებისას. |||1

5.
შევკრიბოთ სხვადასხვა ხერხით
4 საათი
ზეპირი შეკრებისას სხვადასხვა ხერხის გამოყენება. |||2

6.
ვკრებთ ორნიშნა რიცხვებს
4 საათი
წერითი შეკრების ხერხების დაუფლებაწერითი ალგორითმის დაუფლება. |||2

7.
შევკრიბოთ რიცხვები სხვადასხვა ხერხით
2 საათი
შეკრების მოქმედების შესრულების ხერხის შერჩევა. |||2

8.
ვაკლებთ სხვადასხვა ხერხით
4 საათი
რიცხვების ზეპირი გამოკლებისას სხვადასხვა ხერხის გამოყენება. |||3

9.
ორნიშნა რიცხვების გამოკლება.
2 საათი
წერითი გამოკლების ალგორითმის დაუფლება.|||2

10.
შეკრებისა და გამოკლების ხერხები
2 საათი
რიცხვების შეკრებისა და გამოკლების შესრულების ხერხების შერჩევა. |||2

11.
ვპოულობთ შეკრებისა და გამოკლების უცნობი წევრს
4 საათი
შეკრებისა და გამოკლების უცნობი წევრის პოვნის ხერხების დაუფლება. |||7 |||4

12.
რიცხვების და რიცხვებზე მოქმედებების გამოყენება.
4 საათი
რიცხვების გამოყენების ქარმოდგენა. |||7 |||4

13.
ბრტყელი გეომერიული ფიგურები.
2 საათი
გეომეტრიული ფიგურების დასახელება,ამოცნობა.ასოების გამოყენება მათ წარმოსადგენად. |||8

14.
გავზომოთ სიგრძე, საზომი ერთეულები
4 საათი
წრფივი ზომების დადგენის პროცესის გააზრება.სტანდარტული ერთეულების საწიროების გააზრება. |||10

15
შევადგინოთ ფიგურა
2 საათი
სივრცული ფიგურის შედგენა ფიგურათა მოდელების გამოყენებით. |||9

16
სივრცული ფიგურები
2 საათი
.ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის შედგენა ფიგურათა მოდელების გამოყენებით. |||9

17.
ბრტყელი და სივრცული გეომეტრიული ფიგურები
4 საათი
ბრყელი და სივრცული გეომეტრიული ფიგურების გარჩევა,ურთიერთდაკავშირება. |||8

18
პერიოდული მიმდევრობები
4 საათი
საგნების და ნახატებისპერიოდულიმიმდევრობების წარმოდგენა და გამოკვლევა,განმეორეადი ნაწილების გამოყოფაზე ვარჯიში. |||5

19
.შევადაროთ მიმდევრობები
4 საათი
მიმდევრობების შედარება და მსგავსების მითითება, მსგავსი პერიოდული მიმდევრობის შედგენა.|||5

20.
ვკითხულობთ და გამოვსახავთ რიცხვებს ათასამდე
4 საათი
სამნიშნა რიცხვების გამოსახვა, ათობით პოზიციურისისტემის დემონსტრირება,სამნიშნა რიცხვების წაკითხვისუნარის განვითარება. |||1

21.
ჩავწეროთ გაშლილი სახით
2 საათი
რიცხვების წარმოდგენა სათანრიგო შესაკრებების ჯამის სახით |||1

22
ვასახელებთ უახლოეს ათეულს , ასეულს, ათასეულს.
4 საათი
ვიყენებთ რიცხვების გამოსახვას და ვასახელებთ უახლოეს ათეულს,ასეულს,ათასეულს. |||1

23
შევადაროთ რიცხვები
2 საათი
რიცხვების დალაგება ზრდსისა და კლების მიხედვით.

24
ვითვლით თანრიგებს შესაბამისი ბიჯით
2 საათი
თანრიგების შესაბამისი ბიჯით თვლა. |||1

25
შევკრიბოთ რიცხვები სხავადასხვა ხერხით
 4 საათი
რიცხვების ზეპირი შეკრებისას სხვადასხვა ხერხის გამოყენება. |||2

26
რიცხვების შეკრება
2 საათი
რიცხვების შეკრებისას ალგორითმის გამოყენების უნარი, ახალი თანრიგის შექმნის შემთხვევების განხილვა. |||2

27
რიცხვების შეკრების სხვადასხვა ხერხი
2 საათი
რიცხვების შეკრების სხვადასხვა ხერხის შერჩევის უნარის გამომუშავება. |||2

28
რიცხვების გამოკლების სხვადასხვა ხერხი
2 საატი
რიცხვების ზეპირი გამოკლების სხვადასხვა ხერხის გამოყენება. მრგვალი რიცხვების გამოკლება, თანრიგის გავლით გამოკლების შესრულება. |||2

29
გამოვაკლოთ ქვეშმიწერით
4 საათი
წერითი გამოკლების ალგორითმის გააზრება და მისი შესრულების უნარის გამომუშავება. |||3

30
შეკრებისა და გამოკლების ხერხები
2 საათი
შეკრებისა და გამოკლების ურთიერთშებრუნებულობის გამოყენება. ზეპირი შეკრება-გამოკლების შესრულების ხერხების განხილვა. |||2

31

4 საათი
მარტივი რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის პოვნა, რიცხვებზე მოქმედებების გამოყენება, ზეპირი ანგარიშის ხერხების გამოყენება. |||2 |||7

32
შევადაროთ რიცხვები
4 საათი
 რიცხვების, რიცხვით გამოსახულებათა მნიშვნელობების შედარების უნარი, ზეპირი ანგარიშის გამოყენება. |||4

33
შესაბამისობის მაგალითები
4 საათი
შესაბამისობის აღწერის გამოყენებითმისი განვრცობის უნარის განვითარება. |||6

34
შესაბამისობის გამოსახვა
4 საათი
შესაბამისობის ქარმოდგენის სხვადასხვა ხერხის გამოყენებისა და ამ წარმოდგენის გამოკვლევის უნარი.|||6

35
გამოვიყენოთ რიცხვები და რიცხვებზე მოქმედებები
2 საათი
რიცხვების გამოყენების შემთხვევების განხილვა, რიცხვებზე შეკრება-გამოკლების მოქმედებების გამოყენებით ამოცანების ამოხსნა. |||4|||7

36
შეკრებისა და გამოკლების უცნობი წევრის პოვნა
4 საათი
შეკრებისა და გამოკლების უცნობი წევრის პოვნის სხვადასხვა ხერხის გამოყენება. |||7

37
მონაცემთა ამოკრება ტექსტიდან
4 საათი
ტექსტის წაკითხვისა და გაანალიზების საშუალებით იქიდან გარკვეული ტიპის მონაცემების ამოკრების უნარის განვითარება. |||11

38
მონაცემთა შეგროვების მაგალითები
2 საათი
მონაცემთა შეგროვებისას სხვადასხვა ხერხის გამოყენების უნარის განვითარება. |||11

39
მონაცემთა დაჯგუფება.
2 საათი
რაიმე ნიშმის მითითება და ამ ნიშნის მიხედვით მონაცემთა დაჯგუფების და წარმოდგენის უნარის განვითარება. |||12

40
შევადგინოთ და ღვწეროთ ცხრილი
2 საათი
მონაცემთა წარმოდგენა ცხრილის სახით, ცხრილის გამოკვლევა; შესაბამისი კითხვების დასმის უნარის განვითარება; ცხრილის რწერა. |||13

41
პიქტოგრამა
2 საათი
მონაცემთა წარმოდგენისას პიქტოგრამის გამოყენება,პიქტოგრამის აღწერა; მონაცემების შესახებ ინფორმაციის მოპოვებაპიქტოგრამის მიხედვით. |||13

42
რიცხვების გამრავლება.
2
რიცხვების გამრავლების თვალსაჩინოდ წარმოდგენა მრავალჯერადი შეკრების გამოყენებით. |||3

43
ვამრავლებთ თვლის გამოყენებით
4
თვლის გამოყენებით გამრავლების ილუსტრაცია. ასახელებს,თუ რამდენი ქყვილი 5-ეულია,10-ეულია,20-ულიამოცემულ რიცხვებში. |||4|||3

44
რიცხვების გაყოფა
2
რიცხვების გაყოფის დემონსტრირება და გააზრება.|||3

45
ვიყენებთ გაყოფის ხერხებს
2
გაყოფისას თვლის გამოყენება. |||3

46
გაყოფისა დაგამრავლების დაკავშირება
2
გაყოფისა და გამრავლების დაკავშირება და მისი გამოსახვა მოდელზე. |||3

47
გავამრავლოთ 2-ზე
2
2-ზე გამრავლების დემონსტრირება. ერთნიშნა ცხრილის 2-ზე გამრავლების ცხრილი. |||3

48
გავყოთ 2-ზე
2
2-ზე გაყოფის დემონსტრირება.

49
გავამრავლოთ 3-ზე, გავყოთ 3-ზე
2
3-ზე გამრავლებისადა 3-ზე გაყოფის ურთიერთდაკავშირება. ერთნიშნა ცხრილის 3-ზე გამრავლების შედგენა და მისი გამოყენება. |||3

50
გავამრავლოთ 4-ზე, გავყოთ 4-ზე
2
4-ზე გამრავლებისა და 4-ზე გაყოფის ურთიერთდაკავშირება. ერთნიშნა რიცხვის 4-ზე გამრავლების ცხრილის შედგენა და მისი გამოყენება. |||3

51
გავამრავლოთ და გვყოთ 5-ზე
2
5-ზე გამრავლებისა და 5-ზე გაყოფის ურთიერთდაკავშირება. ერთნიშნა რიცხვის 4-ზე გამრავლების ცხრილის შედგენა და მისი გამოყენება. |||3

52
10-ზე გამრავლება
2
10-ზე გამრავლების თავისებურების გააზრება. ერთნიშნა და ორნიშნა რიცხვების 10-ზე გამრავლება. |||3

53
შევადგინოთ გამრავლების ცხრილი

4
ერთნიშნა გამრავლების ცხრილის შედგენა და გამოყენება. |||3

54
ვიპოვოთ გამრავლებისა და გაყოფის უცნობი წევრი
2
უცნობი თანამამრავლის, უცნობი გამყოფის, გასაყოფის პოვნის სხვადასხვა ხერხის განხილვა.|||3

55
გამეორება.







სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
         სსიპ ზესტაფონის N7 საჯაროსკოლა
                                             ||| გ კლასი
                                              მასწავლებელი ნ.არაბაშვილი
           სახელმძღვანელო :“ხელოვნება“
ავტორები: ა.კლდიაშვილი; ნ.ღაღანიძე; თ.ჯაყელი.
N
თემა
მიზანი
შედეგი
რიცხვი
       1.
ზაფხულის  მოგონებები
მოსწავლეს გამოუმუშავდეს მოძიებული მასალისა დასხვადასხვა ტექნიკის გამოყენებით მარტივი კონსტრუქციის შექმნის უნარ-ჩვევა.
|||2, |||5 |||6 |||7

2
რა არის ფერწერა
მოსწავლეს გავაცნოთ სახვითი ხელოვნების დარგი-ფერწერა. ფანვუვითაროთსურათით აღძრულ შთაბეწდილებებზე საუბრის უნარი.
|||1 |||11

3
ძირითადი და შედგენილი ფერები
ძირითადი ფერებით შედგენილი ფერების შერევის საშუალებითშედგენილი ფერებისმიღების ხერხები
|||1 |||2 |||3 |||7

4
ვხატავთ კონტრასტული ფერებით
მოსწვლეს გავახსენოთ ცივი და თბილი ფერები. მოაწავლემ აითვისოსფერთა თანმიმდევრობა ფერების ბორბლის მიხედვით.
|||1 |||5 |||6

5
კონტრასტული ფერები

გავაცნოთ ტერმონები:“კონტრასტი“ „კონტრასტები“ და კონტრასტული ფერების ცნება, გამოვუმუშაოთ მათი ამოცნობისა და კონტრასტული წყვილების შედგენის უნარ-ჩვევა.
|||1 |||2 |||5 |||7

6
ვხატავთ კონტრასტული ფერებით
განვუვითაროთ გარემომცველ სამყაროში კონტრასტული, კაშკაშა ფერების აღქმის და მათზე დაკვირვების დეკორატიულ ნამუშევარშევარში მათი გამოყენების უნარი
|||2 |||5 |||7 |||9

7
კონტრასტული ფერების ქვეყანა
გავუღვივოთ ბუნებაზე დაკვირვების და მეხსიერებით ხატვის უნარი რათა აპლიკაციის ხერხითა და კონტრასტული ფერების გამოყენებით მიღებული შთაბეწდილებებისა და სხვადსხვაგვარიინფორმაციის შემოქმედებითად რეალიზება შეძლოს.
|||2 |||3 |||4 |||5 |||7

8
ფერები და განქყობილება
შეძლოს ფერებით აღძრუულშთაბექდილებებზე საუბარიდა საკუთარ ნამუშევარში სასურველი განწყობილების გადმოცემა ფერის საშუალებით
|||1 |||2 |||5 |||8

9
ფერთა თამაში
შეძლოს მხატვრული ნაწარმოებით აღძრული შთაბეჭდილების დაკავშირება სახვითი ხელოვნულ  ის იმ ელემენტებთან ,რომლებიც კონკრეტულ ნამუშევარშა გამოყენებული.
|||1 |||2|||7 |||8

10
შემაჯამებელი გაკვეთილი
განვლილი მასალის ათვისების ხარისხის შეფასება.მოცემული ფერების მიხედვითახალი ფერის მიღების პრაქტიკული უნარ-ჩვევის შემოწმება.
|||1 |||2 |||5

11
სურათის აგების ხერხები
განვუვითაროთ მხატვრული ნაწარმოების ლომპოზიციური აგების ანალიზის უნარი,გამოვუმუშაოთ სასურათე არის ჩანაფიქრის შესაბამისად შევსების პრაქტიკული უნარ-ჩვევა
|||2 |||4 |||5 |||8

12
ცირკის სამყარო
გამოვუმუშაოთ ცნიბილ მხატვართა ნაწარმოებებით მიღებული შთაბეწდილებების და სხვადასხვა სახით წარმოდგენით აღძრული ემოციების ნამუშევარში ასახვის უნარი


13
ჩანაფიქრი და ნამუშევარი
გამოვუმუშაოთ ჩანაფიქრის შესაბამისად შესასრულებელი სამუშაოს ეტაპობრივად დაგეგმვისა დაეტაპების ერთმანეთთან დაკავშირების უნარი.
|||2 |||4 |||5 |||7 |||8

14
ოთახი
შეძლოს გარემოზე დაკვირვების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებების ასახვა. გამოვუმუშაოთ სახასითო დეთალების დანახვისა და გადმოცემის უნარი.
|||2 |||5 |||7 |||8

15
ერთგული მეგობარი
განვუვითაროთ სხვადასხვა მასალისა და ტექნიკის მეშვეობითმარტივი გეომეტრიული ფორმების გამოყენებისა და მათი დახმარებითგამოსახულების შექმნის პრაქტიკული უნარ ჩვევა.
|||2 |||5 ||7

16
ბუნების მოვლენები
განვუვითაროთ გარემოზე დაკვირვების უნარი და მიღებული შთაბეჭდილებების ნამუშევარში ასახვის უნარ-ჩვევა.
|||1 |||3 |||3 |||7| |||8

17
მოტივტივე დუმფარები
განვუვითაროთ გარემოზე დაკვირვების უნარი და მიღებული შთაბეჭდილებების ნაწარმოებში ასახვის  უნარ-ჩვევა.

|||2 |||3 |||7 |||8

18
დასურათებული ისტორია
განვუვითაროთ კონკრეტული მხატვრული ნამუშევრის შინაარსი ამოკითხვისა და მოთხრობის უნარი
|||1 |||5 |||6 |||7 |||8

19
ფანქრის ბურბუშელა
განვუვითაროთ დეკორატიულ გამოყენებითი ნამუშევრის შექმნის უნარ-ჩვევახვადასხვა მასალის გამოყენებით
|||2 |||5 |||6

20
ვხატოთ სხვადასხვა ხერხით
განვუვითაროთ საპრეზენტაციო უნარი
|||1 |||2 |||6 |||7

21
დედამიწის მწვანე სამკაული
მოქალაქეობრივი პოზიციის გამომუშავება. ნამუშევარში ნასწავლი ყველა ხერხის გამოყენება. სინთეზირების უნარის გამომუშავება.
|||1 |||2 |||3 |||4 |||6 |||7

22
მოგზაურობა საოცნებო გემით
განვუვითაროთ წარმოსახვის უნარი., მარტივი გეომეტრიული ფორმებით აღძრული შთაბეჭდილებების შედეგად ნამუშევრის სექმნის უნარი.
|||1 |||2 |||3 |||4 |||5

23
შემაჯამებელი სამუშაო
განვლილი მასალის ათვისების ხარისხის შეფასება.
|||1 |||2 |||5

24
რა არის ქანდაკება
გავაცნოთ სახვითი ხელოვნების ერთ-ერთი დარგი --ქანდაკება და ისი ძირითადი თავისებურებები, გამოვუმუშაოთ ამ დარგის ნაწარმოებთა ამოცნობის უნარი.

|||2 |||11 |||12

25
ვძერწავთ ცხოველებს
განვუვითაროთ გარემოზე დაკვირვების უნარი. გამოვუმუშაოთ მარტივი ფორმების მეხსიერებით ძერწვის პრაქტიკული უნარ-ჩვევა.
||2 |||4 |||5 |||7

26
ნარცისი
გამოვუმუშაოთ რაიმე ამბის კონკრეტული ეპიზოდის და დასურატების უნარი.
|||2 |||4 |||5 |||7 |||8

27
თაიგული
განვუვითაროთ ყვავილის მარტივი ფორმების შექმნის პრაქტიკული უნარ-ჩვევა.ქაღალდის პლასტიკის მეშვეობით.
|||2 |||5 |||6

28
რა არის ჟანრი?
გავაცნოთ მხატვრული ჟანრის ცნება, განვუმტკიცოთ ადრე ნასწავლი ჟანრების-- ნატურმორტი, პეიზაჟი. პორტრეტი--ცოდნადა გავაცნოთ ახალი-- ყოფითი ჟანრის თავისებურებანი; გამოვუმუშაოთ სხვადასხვა ჟანრის ნაწარმოებთა ერთმანეთისაგან განსხვავების უნარი.
|||2 |||5 |||6 |||7 |||8

29
ახალი წელი
განვუვითაროთ სხვადასხვა ბუნებრივი და ხელოვნური მასალის მეშვეობით,აპლიკაციის შექმნის უნარი, განვუმტკიცოთ დასმული ამოცანის შემოქმედებითად გადაჭრის უნარი, ნამუშევრის წარდგინების უნარ-ჩვევა.
|||1 |||2 |~|5 ||~6 |||7

30
საახალწლო ბარათები
განვუვითაროთ სხვადასხვა ბუებრივი და ხელოვნური მასალის მეშვეობითაპლიკაციის შექმნის უნარი.
|||2 |||5 |||6 |||7

31
თოვლის ბაბუის სახლი
გამოვუმუშაოთ სამგანზომილებიანი ფორმების შექმნის უნარი ქაღალდის პლასტიკის გამოყენებით
|||3 |||5 |||7

32
შთაგონების წყარო
გამოვუმუშაოთ ცნობილი მხატვრების ნამუშევრების გაცნობის შედეგად გაჩენილი იდეების საკუთარ ნამუშევარში ასახვის უნარი, საკუთარი წარმოსახვითპერსონაჟის შექმნის უნარი.
|||1 |||2 |||4 |||5

33
სურათი და შთაბეჭდილება
მოსწავლეს გამოვუმუშაოთსხვადასხვა ჟანრის სურათებითაღძრულ შთაბეჭდილებებზე არგუმენტირებულად მსჯელობის უნარი.
|||7 |||8

34
ცნობილი ნაგებობები
გავაცნოთ მსოფლიოს ცნობილი არქიტექტურული ნაგებობები, გამოვუმუშაოთ არქიტექტურული ნაგებობების აღქმის და ღწერის უნარი
|||2 |||7 |||8 |||14

35
ჩვენი ქალაქი
გამოვუმუშაოთ გარემოზე დაკვირვების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებების  ნამუშევარში გადატანის უნარი. კოლაჟის შექმნა.
|||1 |||3 |||4 |||6 |||7 |||8

36
შემაჯამებელი გაკვეთილი
განვლილი მასალის ათვისების ხარისხის შეფასება.
|||2 |||11 |||13

37
რა არის გრაფიკა?
შეძლოს გრაფიკული ხერხების და მასალის გამოყენებით საკუთარი ჩანაფიქრის გადმოცემა ნამუშევარში და საპრეზენტაციო უნარის განვითარება.
|||1 |||3 |||7 |||9

38
უბრალო შავი ფანქარი
განვუმტკიცოთ უკვე ნასწავლი მასალის  და სახვითი ხელოვნების ძირითადი პრინციპების ა და ელემენტების გამოყენებით გრაფიკული  ნამუშევრის შექმნის უნარი.
|||2 |||5 |||7 |||9

39
როგორ დავხატოთ პორტრეტი
გავახსენოთ სახვითი ხელოვნების ერტ-ერთი ჟანრი --პორტრეტი.განვუვითაროთ გარემოზე დაკვირვების უნარი.
|||2 |||3 |||5 |||8

40
აკვარელი
გავაცნოთ აკვარელით ხატვის ტექნიკა, განვუმტკიცოტ ბუნებაზე დაკვირვების უნარი.
|||1 |||3 |~|5 |||8

41
ფერადი ლაქა
განვუმტკიცოთ ფერის აღქმისა და ცივი და თბილი ფერის ლაქების გამოყენებით ნამუშევრის შექმნის უნარი.განწყობაზე საუბრის უნარი.
|||1 |||2 |||3 |||5 ||~8

42
ლაქა და ნახატი
გამოვუმუშაოთ ლაქებისა და შესაბამისი ფერის საშუალებით გარემოზე დაკვირვების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებების ნამუშევარში ასახვის უნარი.
|||1 |||2 |||3 |||5 |||6 |||7 |||8

43
გუაში
გავაცნოთ გუაშის საღებავის შესაძლებლობები.გუაშის საღებავებით ნამუშევრის შექმნა.
|||1 |||5 |||7 |||8

44
პასტელი
გამოვუმუშაოთ დაკვირვებისა და მეხსიერებით ხატვის უნარი.
|||1 |||2 |||3 |||5 |||7

45
საყვარელი გმირი
ილუსტრაციაზე წარმოდგენილი პერსონაჟის ამოცნობა, გამოვუმუშაოთ ლიტერატურული ნაწარმოების გმირის სახასიატო იერის გამოსახვის პრაქტიკული უნარ-ჩვევა.
|||1 |||2 |||4 |~|5 ~||7 |||8

46
მიმოიხედე ირგვლივ
გამოვუმუშაოთ გარემოზე დაკვირვების შედეგად მიღებული შთაბეჭდილებების ნამუშევარში ასახვის უნარი
|||2 |||3 |||5 |||7 |||8

47
ჩვენი სტუდია
შემოქმედებითად გამოიყენონ ბუნებრივი და ხელოვნური მასალა კონკრეტული ნამუშევრის შექმნისას
|||2 |||4 |||5 ||7 ~||9

48
გაზაფხულის დღესასწაული
ბუნებრივი და ხელოვნური მასალის გამოყენებით ნამუშევრის შექმნის უნარი.
|||1 |||2 |||5 |||7

49
წელიწადის დროები
განვუვითაროთ ხელოვნური და ბუნებრივი მასალის გამოყენებით კოლაჟის შექმნის , ბუნებაზე დაკვირვებისა და მიღებული შტაბეჭდილებების პრაქტიკულად ასახვის უნარ-ჩვევა.
|||1 |||2 |||3 |||5 |||7

50
შემაჯამებელი გაკვეთილი
განვლილი მასალის ათვისების ხარისხის შეფასება.
|||2 |||11

51
რა არის გამოყენებითი ხელოვნება
გავაცნოთ გამოყენებითი ხელოვნების დარგები. შეძლოს ნაწარმოების ამოცნიბა და მისი კონკრეტული დარგისთვის მიკუთვნება.
|||7 |||11

52
თიხის ლარნაკი
გავაცნოთ თიხის მასალის თავისებურებები და გამოვუმუშაოთ თიხით მარტივი ფორმების ძერწვის უნარ-ჩვევა.
|||2 |||5 |||7 |||9

53
ესკიზი ხალიჩისთვის
განვუვითაროთ სახვითი ხელოვნების ძირითადი ელემენტებისა და პრინციპების გამოყენების უნარი ორნამენტების შექმნისას.
|||1 |||2 |||5 ||7 |~|8

54
ძაფი-- მასალა სურათისათვის
განვუვითაროთ სახვითი ხელოვნებისძირითადი ელემენტებისა და პრინციპების, აგრეთვე სხვადასხვა მასალისა და ტექიკის შერჩევა.
|||1 |||4 |||5

55
ზღვის სამყარო
გამოვუმუშაოთ შეთავაზებულ თემაზე სახატავი და ბუნებრივი მასალის გამოყენებითდეკორატიული კომპოზიციის შექმნის უნარი.
|||1 |||2 |||4 ||~5

56
მოგზაურობა საჰაერო ბურთით
განვუვითაროთ სხვადასხვა გეომეტრიული ფორმებისაგან მარტივი კონსტრუქციის შექმნის  და დეკორატიული გაფორმების უნარი.
|||2 |||5 |||6 |||9

57
ქართული არქიტექტურა
გავაცნოთ ქართული ხუროთმოძრვრების ძეგლები.
|||1 |||7 |~|11

58
უცხო პლანეტა
განვუვითაროთ წარმოსახვით ხატვის უნარი
|||1 |||2 |||4 |||5

59
ღამე დიდ ქალაქში
განვუვითაროთ მოვლენებსა და გარემოზე დაკვირვების უნარი.
|||1 |||2 |||3 |||4 ||~|5 |||6 |||7

60
ნახატები ცაზე
განვუვითაროთ გარემოზე და ბუნებრივ მოვლენებზე დაკვირვების უნარი.გავუღვივოთ ფანტაზია.
|||1 |||2 |||3 |||7 ||8

61
ჯადოსნური ფრინველი
განვუვითაროთ შეთავაზებულ თემაზე სხვადასხვა ტექნიკისა და მასალის გამოყენებით კონსტრუქციის შექმნის უნარი.
|||2 |||4 |||5

62
ექსკურსია მუზეუმში
ამოიცნოს და მიაკუთვნოს ხელოვნების ნაწარმოები შესაბამის დარგს. მუზეუმში ქცევის წესები.
|||11

63
ჩვენი მემკვიდრეობა
საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლები
|||1 |||3 |||5 |||8 |||13

64
შემაჯამებელი გაკვეთილი



65
პროექტი|--- ჩვენი გამოფენა

|||5|||9 |||10

66
პროექტი|| -- გავალამაზოთ სკოლის ეზო

|||5

67
პროექტი|||-- მუსიკალური გამოფენა

|||2 |||4 |||7 |||6 |||8 |||9 |||10 |||12



საგანი                                    ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი                                                                             მეორე
საგნის სტატუსი მოცემულ კლასში                სავალდებულო
შემაჯამებელ დავალებათა რაოდენობა :  ტესტები, კითხვა, წერა,თხრობა.
სასწავლო საგნის მიზნები:
სწორი, გამომეტყველებითი კითხვის დაუფლება; აზროვნებისა და მეტყველების განვუთარება;ლექსიკური მარაგის გამდიდრება; გამართული თხრობის ჩვევის დაუფლება.
სახელმძღვანელო-"ქართული" მეორე კლასი.
ავტორები: ნ.მაღლაკელიძე;ც. ყურაშვილი;ე. მაღლაკელიძე
სხვა რესურსები:"წიგნის სამყარო": "ჩვენი ენა ქართული"; აქტივობის რვეული;სამუშაო რვეული.
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მეტყველების უნარის განვითარება; წერისა და ზეპირი მეტყველების უნარების განვითარება;საკუთარი აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობით გადმოცემა, დამოუკიდებელი მუშაობის ჩვევის ჩამოყალიბება.

  1. ნაზი კილასონიას "მოვიარე საქართველო"   (3 საათი)
  2. "ბრძენი კუ" --ზღაპარი     (3 საათი)
  3. "ყველაზე ძვირფასი ნაყოფი"--ბულგარული ზრაპარი  (3 საათი)
  4. "ნამდვილი ადამიანი"--(3 საათი"
  5. "რატომ გვიყვარს შემოდგომა"--მ.ლებანიძის   (3 საათი)
  6. "გაიხარეს"--ვ.კახაძის  (3 საათი)
  7. "კრეჭანა"--რ.ინანიშვილის  კითხვითი წინადადება. (3 საათი)
  8. "გაბერილი უბე"--ქ.ჭილაშვილის  (3 საათი)
  9. "ნერგი"--მ.ბოლქვქძის  (3 საათი) თხრობითი და კითხვითი წინადადებები.
  10. "ტყეში"--წინადადება.(3 საათი)
  11. "ციყვი და კოდალა"--ბრძანებითი წინადადება.(3 საათი)
  12. "ტყე და წყარო შველის"   ომონიმები (3 საათი)
  13. "პატიოსანი ტყის მწრელი"--ზღაპარი (4 საათი)
  14. "აცივდა"  ძახილის წინადადება (2 საათი)
  15. "წაღარა წვიმა". ქინადადება, სიტყვა, ბგერა.(3 საათი)
  16. "ბუშტის კაცუნა"  ასო, ბგერა.(3 საათი)
  17. "თაფლის წვეთი"--ჭ.ამირეჯიბის  
  18. "ციყვის სტუმრები".  ასო, ბგერა, თანხმოვანი, ხმოვანი.
  19. "დროის ფასი"  დიალოგი (3საათი)
  20. "უტკბესი და უმწარესი" მარცვალი (2 საათი)
  21. "სტუმრად"-- სიტყვა საგნის აღმნიშვნელი სახელი (3 საათი)
  22. "სიძუნწე"  სულიერი და უსულო საგნის აღმნიშვნელი სიტყვები. (3 საათი)
  23. "ასე მოუხდებათ"  (3 საათი)
  24. "ზამთარი"  მარცვალი. (2 საათი)
  25. "გილოცავ"-- მ. მაჭავარიანის  
  26. "საახალწლო ნატვრა"  (1 საათი)
  27. "კიდევ დადგება არდადეგები"  (3 საათი)
  28. "პაპა და ყალიონი" სინონიმები (3 საათი)
  29. "ბიჭობა განა ღონეა"  კითხვები:ვინ? და რა?
  30. "ჩურჩხელა"  (3 საათი)
  31. "ლამაზი დედა" (3 საათი) საგნის სახელი
  32. "საჩუქარი" (2 საათი)
  33. "ძუძგია" კითხვები "ვინ? დარა?(3 საათი)
  34. "დეიდა კოკრიკო" სიტყვის დაყოფა გადასატანად.(3საათი)
  35.   "აი ია"  ომონიმები(3საათი)
  36. "გაზაფხული მოვიდა"   (3 საათი)
  37. "გაზაფხული" (3 საათი)
  38. "ჩიტები გამებუტნენ" (4 საათი)
  39. "ჩიტბატონა"--ზღაპარი (4საათი)
  40. "ფუტკარი და მტრედი" (3საათი)
  41. "ირმები და ტურა" (3საათი)
  42. "კეთილი ამხანაგები"  (3საათი)
  43. "ფარშავანგი"  სინონიმები, ანტონიმები. (3საათი)
  44. "ერთიმუჭა ბზე" იგავ-არაკი  მოქმედების აღმნიშვნელი სითყვები (3 საათი)
  45. "მზე ყველას ეყოფა" (4 საათი0
  46. მ. ბოლქვაძის "გოგრა"(4საათი"
  47. "ძილისგუდა'(4საატი0
  48. "როგორ ვუმკურნალოთ სიზარმაცეს" (4საათი)
  49. "მუქთი ლუკმა" (4 საათი)
  50. "ქურდის ქურდი"(3საათი)
  51. " შემთხვევა"  ასანიშვილის (3საათი)
  52. "ვინ აირჩია ძაღლმა"  (4საათი)
  53. "დათვი, მგელი და მელა"(3საათთი)
  54. "მელია და მამალი" (3საათი)
  55. "ყმაწვილი და პეპელა" (3საათი)
     56. "ნატვრისთვალი" (3საათი)